Opona Panaracer Comet Hard Pack 28" x 1,5" (40-622) czarna

od 47,90 PLN

Panaracer - producent koncernu National Tire powstała w 1952 roku. Dzięki doświadczeniu w obróbce polimerów marka poza wytwarzaniem wysokiej jakości opon i dętek jest znana również z produkcji uszczelnień. Jednak od lat siedemdziesiątych jest skoncentrowana w głównej mierze na rynku rowerowym. Panaracer projektuje opony w Japonii, na dodatek tam odbywa się większość produkcji. Fakt ten pozwala na utrzymanie jakości na najwyższym poziomie. Jedynie wyselekcjonowane materiały w połączeniu z opatentowanymi technikami dają możliwość produkcji najwyższej klasy opon.

Opona Panaracer Comet Hard Pack

Uniwersalna kierunkowa opona trekkingowa o wyjątkowo prawidłowym stosunku jakości do ceny.

przeznaczona do rowerów Crossowych, Trekkingowych,a nawet Przełajowych i Gravelowych.

Opona zagwarantuje niskie opory toczenia nie marnotrawiąc na przyczepności.

doskonale spisze się na asfalcie, ścieżkach rowerowych, ubitych leśnych drogach czy na szutrowych odcinkach.

krągły profil gwarantuje maksymalne trzymanie boczne bez utraty doskonalej trakcji i szybkości.

nieprzeciętny wybór w przypadku, gdy obszerna szybkość jest najwyższym priorytetem.

Producent: Panaracer

Model: Comet Hard Pack

wymiar: 28" x 1,5"

ETRTO: 40-622

Pasek odblaskowy: NIE

typ: drutówka

Zalecane ciśnienie powietrza: 3-5 bar (44-73 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 5 bar (73 PSI)

Maksymalne obciążenie: 80kg przy ciśnieniu 3,5 bar (50 PSI)

Średnia waga: ~ 590 g

Kolor: czarny

dostosowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe m.in. Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, istotnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać wyłącznie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się w dodatku śladowe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.