Nokian WR Snowproof 195/65 R15 91 T

od 198,30 PLN

oszczędzasz do 5%
Szerokość przekroju: 195 • Wysokość profilu: 65 • Średnica osadzenia: R15 • Indeks nośności: 91 • Indeks prędkości: T

nowe opony Nokian WR Snowproof – spokój ducha na zimowych drogach

świeże Nokian WR Snowproof to potężne i bezawaryjne opony, które gwarantują bezpieczeństwo w każdych zimowych warunkach. Stworzone specjalnie z myślą o kierowcach Europy Środkowej całkowitą kontrolę nawet w trakcie gwałtownych opadów śniegu czy nagłych manewrów takich jak zmiana pasa ruchu na pokrytej błotem pośniegowym jezdni.

Najważniejsze innowacje:

technologia Alpine Sense Grip: świetna przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym. Adekwatna rzeźba bieżnika zezwala na sprawne usuwanie śniegu i błota pośniegowego spod opony, podczas, gdy charakterystyczne lamele perfekcyjną wzdłużną i poprzeczną przyczepność choćby na głębokim śniegu. W dodatku, dzięki zastosowaniu mieszanki gumowej Alpine Grip opony perfekcyjnie sprawdzają się równocześnie w trudnych zimowych warunkach jak i przy łagodnej pogodzie zachowując swoje atrybuty w szerokim zakresie temperatur.

Snow Claws: idealna przyczepność na śniegu i lodzie. Innowacyjne wypustki Snow Claws powodują, że opona nieprzeciętnie trzyma się nawierzchni w czasie jazdy jednocześnie po puszystym śniegu jak i miękkim terenie zapewniając maksymalną przyczepność podczas przyspieszania i hamowania. Gwarantują one także udoskonalone prowadzenie bardzo przy ostrych zakrętach czy zmianie pasa ruchu.

Brake Boosters dla ulepszonej przyczepności podczas hamowania: Znajdujące się na blokach barku opony specjalne stabilizatory zwiększają przyczepność podczas hamowania na śniegu, a ich ząbkowane krawędzie powodują, że auto lepiej trzyma się drogi jeszcze na śniegu.

Specjalnie zaprojektowane rowki opony: Wysoka niepodatność na zjawisko slushplaningu standardowe zagłębienia na całej długości bieżnika przyspieszają likwidowanie błota pośniegowego i wody. Podwójne rowki odprowadzają wodę spod kół, żeby następnie usunąć ją z powierzchni opony. Polerowane rowki w dodatku przyspieszają odprowadzanie wody gwarantując większe bezpieczeństwo i ułatwiając prowadzenie auta w czasie deszczu.

technika cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology): obszerniejszy komfort jazdy dzięki postępowej mieszance gumowej i unikatowej konstrukcji. Specjalna strefa na ścianie bocznej opony odpowiada za redukcję hałasu i absorpcję wibracji przenoszonych z nawierzchni drogi poprzez bieżnik zezwalając ograniczyć poziom hałasu w środku pojazdu.

Nokian WR Snowproof to nowy model opon zimowych klasy premium wykonanych, żeby zapewnić kierowcom z Europy Środkowej spokój ducha w czasie zimowych podróży. Nokian WR Snowproof proponują nadzwyczajną przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym dając gwarancję bezpieczeństwa w czasie codziennej jazdy. Dzięki opracowanej przez Nokian Tyres postępowej technologii Alpine Sense Grip Nokian WR Snowproof są w stanie sprostać każdym zimowym warunkom. Świeże opony obszerniejszą stabilność i bardziej przewidywalne zachowanie pojazdu proponując ulepszone prowadzenie zarówno na autostradach jak i ruchliwych ulicach miasta, a także malowniczych górskich drogach.

Do produkcji Nokian WR Snowproof wykorzystano progresywną mieszankę gumową Alpine Grip, dzięki której opony te genialnie sprawdzają się jednocześnie w trudnych, zimowych warunkach jak i przy łagodniejszej pogodzie zachowując swoje cechy w szerokim zakresie temperatur. Opony znamionują się także stanowczo niskim oporem toczenia, co skutkuje ograniczeniem zużycia paliwa, a także zmniejszeniem emisji spalin samochodowych.

Nowy model dostępny jest w pięciu kategoriach prędkości: Q (160km/h), T (190km/h), H (210 km/h), V (240 km/h) i W (270 km/h). Oferuje także spory wybór spomiędzy aż 55 wersji wymiarowych w przedziale od 14 do 20 cali. Opony WR Snowproof wejdą do sprzedaży jesienią 2019 r. Nokian Tyres proponuje pokaźny wachlarz opon zimowych – w tym lubiane modele Nokian WR D4 i Nokian WR A4 – w aż 150 wersjach wymiarowych dobranych do aktualnie przystępnych na rynku samochodów.

Opony Nokian WR Snowproof wytworzone zostały poprzez najdalej na północ wysuniętego producenta opon, a także twórcę pierwszej na świecie opony zimowej – producenta Nokian Tyres, która aktualnie ponad 100 patentów na rozwiązania mające zapewniać obszerniejsze bezpieczeństwo zimą. Nokian Tyres to także światowy lider w zakresie bezpieczeństwa i stabilnego rozwoju.

Alpine Sense Grip – nadzwyczajna przyczepność, przyjemne prowadzenie

Występujące coraz powszechniej na terenie całej Europy niespodziewane zmiany pogody wiążą się z częstymi, ulewnymi deszczami, które prowadzą do powstawania błota pośniegowego. Sytuacja na drodze może błyskawicznie stać się niebezpieczna, gdy powierzchnia jezdni pokryta jest wodą i błotem, które w okresie zimowym potęguje intensywne posypywanie jezdni solą.

Według ankiety przeprowadzonej wśród klientów Nokian Tyres, niemal 60% kierowców w Europie Środkowej uważa wyspecjalizowane opony zimowe za kluczowe dla bezpieczeństwa w zimowych miesiącach. Dobra przyczepność i pewne prowadzenie zimą to według prawie 70% respondentów najważniejsze właściwości ogumienia w trakcie, gdy gwarancja bezpieczeństwa w skrajnych warunkach takich jak śnieg na drodze, a także dobra przyczepność na błocie pośniegowym znalazły się w pierwszej trójce.*

postępowa technologia Alpine Sense Grip zastosowana w oponach Nokian WR Snowproof gwarantuje rewelacyjną przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym i bardziej przewidywalne zachowanie, a także obszerniejszą stabilność auta. Każda lamela i blok bieżnika tej przyjaznej dla środowiska opony premium pełni określoną funkcję, a w połączeniu ze specjalną mieszanką gumową Alpine Grip zapewnia bezpieczne i komfortowe prowadzenie oraz większą stabilność i całkowitą kontrolę choćby w niespodzianych sytuacjach.

„Wejście w ostry zakręt czy zmiana pasa ruchu na pokrytej błotem pośniegowym nawierzchni np. W celu uniknięcia zderzenia z przebiegającym przez drogę zwierzęciem stanowią dla kierowców szerokie wyzwanie. Zgodnie z naszą filozofią rozwoju artykułu świeże opony Nokian WR Snowproof zaprojektowane zostały tak, żeby działać niczym pasy samochodowe zapewniając maksymalne bezpieczeństwo w arcytrudnych warunkach. Kierowca zachowuje całkowitą kontrolę nad pojazdem choćby na granicy przyczepności. Opracowana poprzez Nokian Tyres technika Alpine Sense Grip powoduje, iż opony dopasowują się do zmiennych warunków pogodowych lepszą przyczepność i obszerniejsza kontrolę nawet w najszczególniej skrajnych sytuacjach i to jeszcze zanim aktywowane zostaną elektroniczne systemy bezpieczeństwa” – mówi Marko Rantonen, Product Development Manager w Nokian Tyres.

Bezpieczeństwo na śniegu

Każdy blok, lamela i rowek tej nowoczesnej opony o symetrycznej, agresywnej rzeźbie bieżnika zaprojektowane zostały w taki sposób, aby oferować pokaźniejsze bezpieczeństwo zarówno na mokrej nawierzchni autostrad jak i przy silnych górskich śnieżycach. Zastosowany także w oponach zimowych z linii Nokian Hakkapeliitta profil bieżnika w zarysie strzały opracowany z myślą o panujących na dalekiej północy arktycznych warunkach powiększa zdolności samoczyszczące opony dzięki temu nie zapycha się ona śniegiem i błotem pośniegowym.

Przecinające bloki bieżnika typowe lamele o nieregularnych krawędziach i rozmaitej głębokości tworzą gęstą siatkę zapewniając rewelacyjną wzdłużną i poprzeczną przyczepność nawet na głębokim śniegu. Niesprężyste bloki na barku opony zaopatrzone zostały w ciężkie lamele, które ulepszają trakcję. Taka budowa bieżnika rozszerza przyczepność na śniegu i udoskonaloną kontrolę w trakcie wchodzenia w zakręty.

innowacyjne wypustki Snow Claws umiejscowione między blokami bieżnika i na barkach opony większą stabilność na lodzie i śniegu, bardzo w czasie przyspieszania i hamowania, a specjalne stabilizatory Brake Boosters na klockach bieżnika – jeszcze lepszy kontakt z nawierzchnią zwłaszcza w czasie hamowania.

dokładna kontrola jazdy, nawet na błocie pośniegowym

Nowa Nokian WR Snowproof to istny kameleon wśród opon zimowych. Zarówno konstrukcja opony jak i mieszanka gumowa zaimplementowana do jej produkcji zostały skrupulatnie opracowane w laboratoriach na całym świecie i kompleksowo przetestowane przez wiodących producentów opon zimowych. Cykl rozwoju opony obejmował aż cztery lata testów w arktycznych warunkach Laponii przeprowadzonych w należącym do Nokian Tyres ośrodku badawczym „Białe Piekło” położonym w fińskiej miejscowości Ivalo. Poza krainą śniegu i lodu Nokian WR Snowproof przeszły także linię testów na kilku europejskich torach testowych w Hiszpanii i w Niemczech pod kątem zachowania na mokrej, a także suchej nawierzchni.

odporność na slushplaning (zjawisko wpadania w poślizg na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym) była jedną z cech, na której stanowczo zależało twórcom nowego modelu opony. Jak pokazują badania, błoto pośniegowe to jedno z najniebezpieczniejszych, zjawisk występujących zimą, którego obawia się zdecydowana większość kierowców. Topniejący śnieg i powstająca na powierzchni jezdni tzw. Poduszka wodna, niekiedy w połączeniu z powłoką lodu stanowią poważne wyzwanie choćby dla doświadczonych kierowców. Dzięki szczególnym warunkom na torze testowym w Nokii możliwe było przeprowadzenie specjalnych testów, które pozwoliły na stworzenie opony minimalizującej ryzyko wystąpienia slushplaningu.

Specjalnie zaprojektowane rowki na całej długości opony przyspieszają likwidowanie błota pośniegowego i wody, podczas gdy głębokie podwójne rowki po obu stronach grzbietu bieżnika sprawnie odprowadzają wodę spod kół, by następnie, dzięki systemowi wzajemnie połączonych ze sobą wgłębień, polikwidować ją poza powierzchnię opony.

obszerne polerowane rowki wychodzące na bok opony również przyspieszają odprowadzanie wody zapewniając większe bezpieczeństwo i pewniejsze prowadzenie w czasie deszczu.

dokładne, pewne prowadzenie

szerokie wahania pogody spowodowane globalnym ociepleniem powodują, że w Europie Środkowej jazdą zimą coraz częściej odbywa się na pokrytej wodą nawierzchni lub gołym asfalcie. Postępowa rzeźba i optymalna budowa bieżnika sprawiają, że opony Nokian WR Snowproof obszerniejszą stabilność i udoskonaloną przyczepność dzięki czemu auto reaguje w sposób prędki i przewidywalny. Pewny, dynamiczny kontakt z nawierzchnią skutkuje ulepszoną trakcją i pokaźniejszą wytrzymałością niezależnie od warunków pogodowych.

Centralny obszar opony zdominowany jest przez konkretne, masywne żebro, co przekłada się na rewelacyjną sterowność i pokaźniejszą stabilność. Bloki bieżnika z zygzakowatymi lamelami łączą się po obu stronach z żebrem opony wytwarzając wzór przypominający kształtem rosnące drzewo. Ostre, nieregularne krawędzie otwierają się i zamykają, gdy samochód zwalnia albo przyspiesza zapewniając tym samym lepszą przyczepność.

Specjalny system zintegrowanych bloków, w którym każde trzy klocki bieżnika są ze sobą połączone, ulepszoną przyczepność na śniegu. W dodatku, dno rowków opony skonstruowane jest w taki sposób, by wspierać precyzyjne i precyzyjne prowadzenie na suchej nawierzchni choćby przy sporych szybkościach.

komfortowa i naturalna jazda

Oprócz bezpieczeństwa ważnym czynnikiem umożliwiającym kierowcy czerpanie przyjemności z prowadzenia samochodu jest komfort jazdy. Świeże Nokian WR Snowproof to bezpieczne i ciche opony, które całkowitą wygodę na każdej nawierzchni.

zastosowana w Nokian WR Snowproof technika cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology) istotnie ulepsza komfort jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa, z której zrobiona jest przestrzeń pomiędzy ścianą boczną, a bieżnikiem absorbuje hałas i redukuje drgania powstające na powierzchni jezdni i opony; dodatkowe ograniczenie hałasu zagwarantuje mieszanka gumowa Clinch zastosowana w okolicy stopki opony. W połączeniu ze sobą oba te rozwiązania gwarantują niski poziom hałasu toczenia we wnętrzu pojazdu.

użytkowane na terenie Unii Europejskiej etykiety opon ułatwiające konsumentom ich porównywanie wskazują jednoznacznie na nieszablonowy charakter Nokian WR Snowproof. Opony te nie tylko gwarantują bezpieczną jazdę w śniegu, ale także idealne sprawdzają się przy deszczu i błocie pośniegowym. Pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni Nokian WR Snowproof znajdują się wśród liderów klasy B natomiast jeśli chodzi o opór toczenia, który przekłada się na zużycie paliwa, należą, w zależności od rozmiaru, do klasy B albo C.

postępowa mieszanka gumowa gwarantuje obszerniejszą przyczepność i oszczędność paliwa

Do produkcji Nokian WR Snowproof wykorzystano używaną w oponach Nokian Hakkapeliitta mieszankę gumową opracowaną specjalnie z myślą o panujących zimą na północy skomplikowanych warunkach wzbogaconą o komponenty, które sprawiają, iż opona genialnie sprawdza się również przy łagodniejszej pogodzie i zachowuje swoje parametry w szerokim zakresie temperatur. Rewolucyjna mieszanka gumowa Alpine Grip w kompletnie nowy sposób łączy ze sobą naturalny kauczuk, krzemionkę i praktyczne polimery. Ten postępowy, dynamiczny związek odpowiada za świetną przyczepność opony jednocześnie na śniegu jak i w deszczu.

Dzięki specjalnemu wzorowi bieżnika i mieszance gumowej o wysokiej zawartości krzemionki Nokian WR Snowproof charakteryzują się niezwykle niskim oporem toczenia, co pozwala na obszerniejszą oszczędność paliwa, a także ograniczenie emisji spalin samochodowych.

Gwarancja bezpieczeństwa

Znajdujący się w oponie opatentowany wskaźnik Winter Safety Indicator (WSI) na dodatek udoskonala bezpieczeństwo wskazując aktualną głębokość bieżnika w milimetrach wraz z symbolem śnieżynki, która znika, gdy przekroczona zostanie granica 4 mm. Gdy to nastąpi firma zaleca podmianę opon na świeże.

Wartość poprawnego ciśnienia i właściwe położenie opony można odczytać na jej bocznej powierzchni, co także służy poprawie bezpieczeństwa. W polu informacyjnym można oznaczyć właściwe położenie opony podczas jej wymiany i prawidłowe ciśnienie. Ze względów użytecznych dodatkowe miejsce asygnowano także na informację o momencie dokręcania śrub koła.

Nokian WR Snowproof – Spokój ducha na zimowych drogach

  • perfekcyjna przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym
  • Pewne i bardziej przewidywalne prowadzenie
  • Niski opór toczenia zezwalający na zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji gazów cieplarnianych